Owe no one anything, except to love one another

Sará Sará

Dat werkt hier dus niet: planmatig werken. En alhoewel ik het van te voren wist, valt het niet altijd mee om het aan de lijve te ondervinden. Plannen zit ondertussen in mijn genen, hoe krijg ik dat er weer uit?

Want wat ik weet nog steeds niet wat ik precies ga doen. (dat is ook een Hollandse insteek: wij willen wat doén, en liefst zo lang mogelijk van te voren wéten wát.) De groep studenten uit Amerika is dit weekend vertrokken. Dus de uitjes met hun naar verschillende ziekenhuizen zijn over. Mijn huisgenoten geven vooral les op de uni, maar dat is ook niet altijd interessant. Het is zoals ik vrijdagavond bij een bijeenkomst hoorde. 'In Bangladesh zeggen we ‘sará, sará'. Dat betekent, het komt zoals het komt, geen zorgen voor morgen, we zien vanzelf wel.' Een nieuwe uitdaging dus: omgaan met niet-weten-wat-je-moet-gaan-doen.

Eind maart komt iemand die Karen vervangt, dus ik hoop dat hij mij meer duidelijkheid kan geven. En ondertussen maar gewoon op mijn gemakje inburgeren, mensen ontmoeten, lezen, strijken en vooral rustig aan doen.

Als ik me écht verveel kan ik altijd nog rickshawdriver worden. Vorige week is één wens van mij in vervulling gegaan: fietsen op een riksja. Er stond er eentje bij ons beneden in de grote hal. Van de bewaker mocht ik wel een rondje maken. Dus daar ging ik. Eerst alleen, toen met één persoon in't bakkie en daarna moest ik er natuurlijk twee proberen. Nooit gedacht dat ik met twee personen achterop vooruit zou komen, maar dit viel werkelijk mee. De bewaker moest wel lachen: ooit een buitenlander zien fietsen? Ooit een vrouw zien fietsen? Wat moet het dan wezen om een buitenlandse vrouw te zien fietsen?! Ik denk dat 's avonds de hele buurt het wist, maar goed, ik werd toch al aangestaard. En ik heb wel een baan gevonden voor als't nodig is: Rickshawdriver : 5 taka pp per kilomete (=5ct). Maar dan alleen in de vroege ochtenduren, anders vind ik het te warm. Wie komt er in't bakkie zitten?

Reacties

Reacties

doorlianne

ik zou graag in je bakkie zitten, maar de afstand he?! ;)
leuk om je belevenissen tot dus ver te lezen.
kan me goed voorstellen dat het (af)wachten lastig is, succes!
doorlianne

E. van Toor

Ej stoer man! Geniet en blijf lachen ;)

g den hoed

wij volgen je belevenissen ,,heel leuk ,,wij wensen je veel plezier daar ,,en ga door met het op de mail te zetten wat je daar meemaakt

Cora van't Hof

hoi Corina, Ik ga je volgen op je weblog! Mooie foto's maak je. Wat een kleuren allemaal. Er komt vast een hoop op je af qua kleur, geur en geluid. Je guesthouse ziet er best comfi uit. Veel succes! Groetjes.

mama

Je foto s toch gevonden op je aanwijzing. Leuk baantje voor je om op een rickshaw rond te rijden.
(Ik dacht dat je gewoon riksja schreef)
Groetjes.

groot zus

You are not a human DOing, but a human BEing! Je mag er gewoon ZIJN, ook al DOE je niets (dat van belang lijkt te zijn).

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!