Owe no one anything, except to love one another

Wat je niet op de foto's ziet....

Vrijdag vertrok ik met mijn collega's Alex en Vaughn, twee (IS) dokters van ICDDR,B en Louise naar LAMB-hospital. Een ziekenhuis in het armste gedeelte van Bangladesh. Louise werkt daar al enkele jaren als arts en Tom (één van de dokters van ICDDR,B) gaat daar de komende vier maanden aan de slag.

Beelden zeggen meer dan duizend woorden. Vandaar dat ik een flinke fotopresentatie geplaatst heb. Maar toch viel niet alles van een weekendje naar het Noord-Westen van Bangladesh in beeldmateriaal te vangen:

Een glimp die ik van India opgevangen heb. De trein leidde ons op een gegeven moment langs de rivier die India van Bangladesh scheidt.

Hoe heerlijk de rust was van het platteland. Ik waadde me bijna in de Krimpenerwaard. Alleen de gloeiend hete zon vertelde dat ik ergens anders ben. Koeien, trekkers en fietsen maken hier weer deel uitvan het dagelijkse leven. Het uitzicht is wijds, de geur niet meer die van auto's. Geen rondwaaiende stofwolken..... Kortom. Ik heb genoten om er even een weekendje tussenuit te zijn.

Klaar om écht met mijn werk te beginnen!

P.s. Met schaamte moet ik bekennen dat ik mijn Nederlands verleer. Terwijl ik dit verhaaltje typ komen de Engelse woorden in mij op ipv Nederlandse. En dat terwijl ik altijd tegen de verengelsing van onze taal ben. Ik begin steeds meer te begrijpen waarom Engelse woorden onze taal binnen sluipen.....

Reacties

Reacties

Versluisjes

lieve Corina, wat een prachtige foto's.. kon ik de geur maar opsnuiven..
en ja, dat lied hebben we op koninginnedag gezongen, natuurlijk!
Gisteren een indrukwekkende dodenherdenking bijgewoond. Getuigen verhalen
zegen vanuit een bewolkt BAB

alex

Hoi Corina,
Wat een genot weer om je verhaal te lezen en nog leuker om de foto's te bekijken.
Zo te zien/ lezen heb je het goed naar je zin.
Veel plezier nog.
Veel liefs, alex

Hanneke

Ha Corina,
Wat een gave foto's! Heerlijk dat je een weekend kon genieten van alles wat je zag/meemaakte. Blijven doen hoor!
Het ga je goed!
Hanneke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!